Page Fallenmoon/Liya Zafrina : Klik di sini
Group Atas Nama Cinta-Mu : Klik di sini

Saturday, December 19, 2009

Unforgettable Part 8

Mereka semua mendiamkan diri dan hanya merenung ke arah gadis yang berada di hadapan mereka.Hana yang malu apabila dipandang hanya mampu menundukkan kepalanya.Anne yang pada mulanya berada di dalam bilik itu telah diarah untuk menunggu di luar bilik temuduga.

"Baiklah,awak boleh mula sekarang."kata Encik Hau sambil tersenyum.Hana sempat menjeling ke arah Daniel yang hanya memandangnya dengan tajam manakala Fay pula menunjukkan tanda bagus kepadanya sambil tersenyum.Hana membalas senyuman Fay dan segera menghampiri sebuah piano yang terletak di hujung bilik itu.Dia menarik nafas perlahan sebelum jari-jemarinya mula memainkan not-not lagu.

"Tunggu dulu."Hana segera berhenti dan berpaling mengadap Shin.Dia memandang Shin dengan pelik.

"Lagu tu, kami tahu.Jadi kami akan nyanyi sama dengan awak."kata Shin sambil tersenyum.Ahli-ahli kumpulan V-Pop yang lain terkejut dan dengan segera memandang ke arah Shin.Shin hanya mengangguk dan perlahan-lahan menghampiri Hana.Dia kemudiannya duduk di sebelah Hana dan menekan-nekan not-not piano secara rambang.

"Aku tak nak menyanyi."kata Daniel dengan tegas.Matanya mencerlung memandang Hana.

"Kalau macam tu, Hana akan nyanyi bahagian kau."jawab Shin dengan perlahan tanpa mengalihkan pandangannya ke arah Daniel.Dia lebih berminat untuk terus memainkan piano itu.Hana memandang Daniel yang hanya mencebik bibir mendengar kata-kata Shin.

"Kami setuju."jawab Fay, Max dan Carl serentak seraya menghampiri Shin dan Hana.Hana mula merasa serba-salah apabila melihat muka Daniel yang seperti ingin menelannya hidup-hidup.

"Tak apa ke awak semua menyanyi dengan saya?"tanya Hana.Dia takut andai kata Encik Hau merasakan yang mereka semua pilih kasih.

"Tak apa.Saya dah pernah bagitahu Encik Hau yang awak ni pernah menjadi pengurus kami walaupun sekejap."jawab Shin sambil tersenyum.

"Ohh..Encik Hau tak marah ke kalau saya datang nak interview ni?"

"Taknya.Dia baik."jawab Max.Carl yang hanya diam di tepinya perlahan-lahan mencapai gitar yang berada di tepi piano itu dan duduk di atas sebuah kerusi.Dia kemudiannya memetik gitar itu sambil menyanyi kecil.

"Kau tahu lagu ni?"tanya Carl sambil merenung ke arah Hana.Hana hanya mengangguk mengiyakan kata-kata Carl.

"Okay.Kita nyanyi lagu ni.Lagu ni rancak sikit."kata Carl lagi.

"Nah, ambik mikrofon ni."kata Max sambil melemparkan mikrofon itu kepada Hana.Hana segera menyambut dengan tangkas.'Nasib baik aku sempat tangkap, kalau tak dah pecah mikrofon ni.Apa dia ingat murah ke?'bebel Hana.

"Kita tinggalkan dulu piano dengan gitar.Daniel, pasangkan lagu."arah Shin tanpa merenung ke arah Daniel yang sedang terkejut mendengar arahan Shin.

"Apa?!"

"Pasangkan lagu."

"Tapi tak adillah.Kenapa pulak nenek ni boleh nyanyi tanpa mainkan alat muzik?"Hana mengangkat keningnya sedikit apabila mendengar nama panggilan yang diberikan oleh Daniel.Dia masih lagi panggil aku nenek!!

"Dia dah main tadi.Kau tak dengar ke dia main piano tadi?"tanya Fay sambil tersenyum sinis.

Daniel mendengus dan kemudiannya dia menekan butang di radio.Kawan-kawannya hanya tersenyum melihat kelakuannya.Fay berpaling merenung Hana.

"Kau nyanyi part Daniel ok?"

Hana tercenggang sebentar.Mereka semua nak nyanyi dengan dia.'Biar betul!' Perlahan-lahan dia menganggukkan kepala.Carl senyum ke arah ke Hana sebelum mula menyanyi.

( Carl )
pyongsoen an gurodon nae maum hangusok
(Although it wasnt like this usually )
shimjang omnun robotchorom gamanhi jugun chok
(A part of my heart feels dead like a robot )
gunyol gasume dugo
(I've put her into my heart )
Ive been Hurting So much
( I've been hurting so much )
modu bandaehanun gunyonun naui
Number 1
(She's my number one, though everybody rejects her. )

Hana tersenyum ketika melihat persembahan Carl.Perlahan-lahan dia menarik nafas sebelum mula menyanyi bersama mereka.

( Semua )
(guge nado iron nal molla)
( I dont even know myself)

( Max)
myot chon bonigo mamul gochyobwado an doeyo
( No matter how many times I try to fix my heart, it doesnt work.)

( Semua )
(I know U know I want Ya)
( I know U Know I want Ya )

( Fay )
norul hyanghan nae mam dadul morujyo
( Nobody knows my feelings towards you )

Semua mata merenung ke arah Hana kerana selepas ini tibalah gilirannya untuk menyanyi.Dia tersenyum ke arah mereka dan dengan tenangnya mula menyanyi.

( Hana )
gudae
( Dear )
dutji marayo hotdoen iyagidul
( dont listen to those nonsense filled stories)
gu nuguboda gudael midojunun
( I, who trust you the most in this world )
nan sesangul hyanghae oechyoyo
( Is yelling out to the world )

Kemudian mereka semua menari kecuali Hana walaupun dia mengetahui gerak tari untuk lagu ini.Tiba-tiba tangannya ditarik oleh Max dan memintanya untuk melakukan apa yang dilakukan oleh mereka.

( Semua )
nuga mwora haedo You're my Crazy Love
( No matter what anybody says, you're my crazy love )
michyotdago haedo Just can't get enough
( Though they say I'm crazy, just can't get enough )
iron naui mamul gudaen arajugetjyo
( I hope you will acknowledge my feelings )

( Shin )
Baby My Heart Beats for U
( Baby, my heart beats for you )

( Max )
saramdurun jaju gyesanhaji
( People usually calculate )
machi sagopanun mulgongachi
( As if its an item you sell and buy )
mwonga do wonhaji
( Asking themselves what they want )
yokshi do naun L O V E rul gidaehamyo salji
( At times, I anticipate for a better LOVE )
hajiman gugon naega aniji
( But that's not me )

( Semua )
(guge nado iron naega shirho)
( I dont like myself like this either )

( Carl )
myot manbonigo gogael dollyobwado an dwae Yo
(No matter how many times I turn my head, it wont work Yo)
(I know U know I want Ya)
( I know U know I want Ya )

( Hana )
no obshi an doenun nal badajwo
( Please accept me because I cant go on without you )

( Shin )
arumdaun gotdurun yongwonhaji anchyo
( Beautiful things are not eternal)
onjekajina narul midojunun
( But you're the most special )
non gu muotboda sojunghae
( For you'll believe me forever )

( Semua )
nuga mwora haedo You're my Crazy Love
( No matter what anybody says, you're my crazy love)
michyotdago haedo Just can't get enough
( Though they say I'm crazy, just can't get enough )
iron naui mamul gudaen arajugetjyo
( I hope you will acknowledge my feelings )
Baby My Heart Beats for U
( Baby my heart beats for you )

( Fay )
saranghange joengayo(saranghange)
( Is it a sin to love ( to love ))
momchul suga(momchul suga) obsoyo
( I cant stop ( Cant stop ))
amudo ihaehal su obsodo
( Even if people cant understand me )

( Hana )
gudael saranghaeyo BABY I LOVE U
( I just love you BABY I love you )

( Shin dan Carl )
gudael himdulge hae mami apayo
(It pains me that I make it hard for you )

( Max )
iron naui mamul amudo mollajwodo gudaemyon dwae
( Even if nobody knows how I feel, if it's you, it's fine )

( Semua )
nuga mwora haedo You're my Crazy Love
( No matter what anybody says, you're my crazy love)
michyotdago haedo Just cant get enough
( Though they say I'm crazy, just can't get enough )
iron naui mamul gudaen arajugetjyo
( I hope you will acknowledge my feelings )

One more time

( Semua )
nuga mwora haedo You're my Crazy Love
( No matter what anybody says, you're my crazy love)
michyotdago haedo Just can't get enough
( Though they say I'm crazy, just can't get enough )
iron naui mamul gudaen arajugetjyo
( I hope you will acknowledge my feelings )

( Carl )
Baby My Heart Beats for U
( Baby My heart beats for you )

( Hana )
arayo Its My Crazy Love for U
( I know, its my crazy love for you )

Mereka semua bertepuk tangan sebaik sahaja Hana selesai menyanyi.Daniel yang duduk di atas kerusi sambil berpeluk tubuh hanya tersenyum kecil.Dalam hatinya, dia tidak menyangka yang Hana boleh menyanyi dan menari dengan baik.Namun sebaik sahaja, dia terperasan yang Hana sedang melihatnya, dengan segera dia mematikan senyuman dan membuat muka selamba.

"Kau memang hebatlah tadi, Hana."kata Fay sambil mengenggam tangan Hana.

"Biasa jelah."Hana malu apabila dipuji sebegitu.Encik Hau yang sejak dari tadi mendiamkan diri tersenyum kecil.

"Baiklah Hana. Kami akan buat keputusan.Awak boleh tunggu di luar."

Hana tersenyum sebelum tunduk hormat."Baik, Encik Hau."

*************************************************************************************************************

Anne yang berada di luar bilik temuduga mula tidak senang duduk.Sekejap dia berdiri dan tidak lama lepas itu, dia duduk semula.Badannya sudah berpeluh-peluh kerana cemas.Dia tidak pernah menyangka yang Hana akan menghadiri temuduga ini walaupun kemungkinannya ada.Dan, yang lebih menakutkannya andai kata Hana diterima.Habis musnah semua rancangannya bersama Mike.Mike! Dengan pantas, Anne mula mendail nombor telefon Mike.

"Hello Mike.Kita ada masalah."katanya dengan cemas sebaik sahaja Mike mengangkat telefon.

"Apa maksud kau?"

"Maksud aku, Hana.Dia datang temuduga jugak."

"What?! Are you serious?"

"Yes..I am."

"Aku tak tahu pun dia boleh menyanyi.Dulu masa sekolah, mana pernah dia menyanyi."

"Tulah, aku dah risau ni.Macam mana ni'tanya Anne cemas.Mike diam seketika sebelum menjawab.

"Kau biar je dulu.Sekarang ni kau tunggu dulu keputusannya."kata Mike dengan tenang.Sebaik sahaja perbualan mereka ditamatkan, Mike duduk di sofa dan menutup matanya.Fikirannya buntu!

Anne segera berpaling sebaik sahaja melihat Hana keluar dari bilik itu sambil tersenyum.Perlahan-lahan, dia menghampiri Hana.Hana yang perasan akan kelibatnya tersenyum lebar sebelum memeluk Anne.

"Anne, kau pun datang sini untuk temuduga ke?

"Yalah.Bukan ke aku pernah cakap dengan kau yang aku nak pindah kat bandar."jawabnya sambil tersenyum.Senyuman Hana terus mati apabila dia teringat kembali.Dia langsung tidak teringat tentang janjinya untuk menolong Anne untuk mendapatkan Daniel.

"Ada.Maaf aku lupa."jawab Hana.Dia hanya tersenyum tawar.

"Ohh..tak apa.Aku tak marah pun."

"Aku pasti kau boleh dapatnya jawatan tu."

Anne hanya tersenyum kecil."Ya ke?"

"Ya.Kan dulu masa aku sekolah dengan kau, kau pernah masuk pertandingan menyanyi."jawab Hana.

"Ye tak iye..aku lupa."kata Anne.Perbualan mereka berdua terhenti sebaik sahaja dipanggil oleh setiausaha Encik Hau.

"Awak berdua boleh masuk sekarang."katanya dengan lembut.Hana dan Anne segera mengikutinya dari belakang.Perasaan mereka berdua berkecamuk antara risau, gembira dan sedih.Sebaik sahaja, mereka bertiga berada di depan bilik temuduga,setiausaha Encik Hau menjenguk ke dalam bilik itu sebelum mempersilakan Hana dan Anne masuk.

"Baiklah.Kami dah buat keputusan."kata Encik Hau sambil memandang ke arah Hana dan Anne bergilir-gilir.Sesaat kemudian,dia mengukir senyuman.

"Tahniah Hana dan Anne.Awak berdua berjaya!"

"Apa?! Kami berdua?"tanya Hana dan Anne serentak.

"Ya,kamu berdua."

Tiada senyuman yang terukir di bibir Anne.Hana berasa sangat gembira kerana dia telah berjaya.Sekurang-kurangnya, dia boleh mendekati Daniel dan menjelaskan perkara sebenar.Hana memandang ke arah Anne yang berada di sebelahnya.Dia pelik apabila melihat Anne seperti tidak senang dengan keputusan Encik Hau.

"Anne, kau okay?"

"Aku okay.Cuma terkejut."

"Terkejut?"

"A'ah sebab sampai dua orang sekali terpilih."

Hana tergelak kecil."Aku pun pelik jugak.Tapi tak apalah kan, seronok jugak dapt kerja dengan kau nanti."

Anne tersenyum kecil."Aku balik dulu.Jumpa nanti."Selepas mengucapkan terima kasih kepada Encik Hau dan ahli-ahli kumpulan V-Pop, Anne segera berlalu pergi.Dia bersandar di balik pintu sambil cuba menahan perasaan geramnya.

"Hana,geramnya aku dengan kau! "jeritnya perlahan.

**********************************************************************************************

Haruhi memeluk Hana dengan erat sebaik sahaja Hana melangkah masuk ke dalam rumah sewa mereka.Kemudian dia sempat memberikan Hana sebuah hadiah untuk meraikan kejayaan Hana.

"Terima kasih Haruhi.Susahkan kau je beli hadiah untuk aku."kata Hana sambil tersenyum.

"Ala, sekali sekala.Nanti bila aku dah dapat kerja, kau pulak kena beri hadiah."

"Ok."

"Betul ke Anne pun pergi temuduga?"tanya Haruhi.Dia memandang ke arah Hana yang sedang leka menilik jam tangan pemberiannya.

"A'ah.Dia pun dapat jugak tapi dia jadi pembantu pengurus.Aku jadi pengurus."

"Ohh.."Pandangan mereka berdua beralih kepada telefon bimbit Hana.Hana dengan pantas mengangkat telefonnya.Dia terkejut apabila melihat nombor yang tertera.

"Sape Hana?"tanya Haruhi sambil menghirup air milo.

"Mike."jawab Hana perlahan.

"Mike?Dia nak apa?"

"Entah."Hana segera menekan butang answer.

"Hello, Mike.Ada apa?"

"Hana, saya nak jumpa awak, boleh?"

"Jumpa?"

"Ya, boleh?"

Hana mengeluh perlahan.Nak terima ke tak.."Okay.Awak nak jumpa saya kat mana?"

"Restoran Diamond."

"Okay.Saya jumpa awak esok malam.Terima kasih."

Mike tersenyum senang.Hana bersetuju untuk berjumpa dengannya.Satu perkembangan yang baik.



2 comments:

  1. watla fay couple ngan haruhi> msti sweet...

    ReplyDelete
  2. Haha..
    Okay..
    Permintaan khas drpd Hana.
    ;)

    ReplyDelete

♥ Thanks for the comments.

Tomodachi :)

...